Preguntes freqüents
Com puc participar?
Registra’t per entrar als processos participatius, per afegir propostes, compartir idees en els debats i donar suport i votar propostes.
Informa’t!
- Consulta els processos participatius
- Navega per les propostes més recents, les més valorades, les més comentades o les que generen més debat.
- Filtra els continguts que t’interessin en funció de variables com els temes o les etiquetes.
Participa!
- Fes propostes noves.
- Comenta les propostes existents: dóna arguments a favor o en contra, o fes reflexions generals.
- Dóna suport a les propostes.
- Comparteix les propostes a les xarxes socials.
- Fes seguiment de totes les propostes: les iniciades a la plataforma i les generades a les sessions presencials.
- Coneix totes les dades de les sessions presencials i els debats que s’hi han dut a terme.
- Després de les sessions presencials, consulta a la plataforma tot el recorregut dels debats i les aportacions generades.
- Marca una proposta i segueix-ne tota l’evolució, des dels comentaris d’altres persones fins als documents finals.
> No em funciona la verificació de residència
Comprova les possibilitats següents:
- Has posat el DNI o document amb tots els caràcters junts, incloent-hi la lletra al final?
- Estàs segur que estàs empadronat/da al municipi de Palau-solità i Plegamans?
- Potser hi ha algun problema amb les teves dades en el registre d'empadronament. Consulta la teva oficina d'atenció a la ciutadania i confirma que la teva informació del Padró és correcta.
- Si tots els passos anteriors no solucionen el problema, pots enviar-nos un correu electrònic a participacio@palauplegamans.cat
> No estic empadronat/da a Palau-solità i Plegamans, per què no puc donar suport a les propostes?
Donar suport a propostes en la plataforma només ho pot fer les persones empadronades a Palau-solità i Plegamans, ja que es tracta de prendre decisions que afectaran el municipi i les persones que hi viuen, i per tant ens sembla que són ells i elles qui han de prendre la decisió final. És cert que hi ha persones que no estan empadronades a Palau-solità i Plegamans i que, malgrat tot, poden ser afectades per aquestes decisions, però el Padró és el cens més ampli de què disposem, que ens permet arribar al màxim nombre possible de persones i que, al mateix temps, garanteix que el procés de participació sigui segur.
> Per a què serveix verificar el meu compte?
Per utilitzar el web necessites un compte d'usuari. Si et registres al web amb l'adreça electrònica has fer la verificació bàsica, és a dir, has de verificar la residència.
Sempre pots participar de manera presencial i sense autenticar-te a l'Ofinica d'Atenció Ciutadana
Les contribucions que es realitzin de manera presencial seran recollides, publicades i accessibles a la plataforma.
> Necessito telèfon mòbil o accés a Internet per poder participar?
No. Totes les accions relacionades amb les propostes, tant crear-les, com donar-los suport, votar-les o informar-nos-en, les pots fer presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana
També pots crear-te un compte d'usuari completament verificat, en cas que vulguis utilitzar el web.
> Com creo i verifico el meu compte?
El primer és crear un compte. Crea i omple les dades que se't demana. És un requisit marcar la casella d'acceptació de les condicions d'ús, i omplir correctament el CAPTCHA (a la part inferior del formulari se'ns presenta una imatge amb unes lletres deformades que hauries d'introduir a la casella inferior com a mesura de seguretat; tingues en compte la diferència entre majúscules i minúscules). Creant un nou compte t’arribarà un correu electrònic a l'adreça que hagis especificat, i hauràs de fer clic a l'enllaç que conté (l'enllaç que posa "Confirmar el meu compte") per acabar de crear el compte.
Un cop creat el compte bàsic, i després d'entrar amb el teu correu i contrasenya, cal fer una verificació bàsica. Per fer-ho, fes clic a l'enllaç "El meu compte" de la part superior dreta, i després al botó "Verificar el meu compte". El primer que se’t demanarà és que introdueixis les teves dades de residència, per verificar que estàs empadronat/da al municipi de Palau-solità i Plegamans (és important introduir el número de document amb la lletra, i marcar la casella d'acceptació d'accés al Padró). Si les dades són correctes, el teu compte et permetrà donar suport a les propostes.
> Hi ha moltes propostes semblants, no es podrien unificar?
No sempre és possible unificar propostes similars. El que poden semblar petites diferències entre dues propostes similars poden marcar grans diferències a l'hora de fer-les realitat. Per això hi ha persones que poden voler donar suport a una d'aquesta i no a altres, per la qual cosa, les propostes no s’unifiquen fins i tot si els autors que vulguin unir-les, un cop les propostes estan rebent suports, aquestes passen a ser també de les persones que li donen suport i no només dels seus autors o autores.
> M'he oblidat de la contrasenya o no em funciona, què puc fer?
Pots sol·licitar una nova contrasenya perquè se t'enviï al teu correu electrònic. Si la solució anterior no funciona, pots enviar un correu electrònic a l'adreça participacio@palauplegamans.cat, on et resoldran el problema associat al teu compte.
En processos que tinguin sessions presencials, també pots dirigir-te i participar en aquests processos sense haver-te de registrar en la plataforma.
> No aconsegueixo crear el meu compte correctament
Revisa la secció "No em funciona la verificació de residència", per si el problema estigués en aquest pas, que sol ser el problema més freqüent. Si no s'ha solucionat, revisa la secció "Com creo i verifico el meu compte?", per assegurar-te que estàs seguint els passos adequadament. Si encara es manté el problema, pots enviar un correu electrònic a l'adreça participacio@palauplegamans.cat.
> Com puc canviar la meva adreça electrònica, el meu nom d'usuari, la contrasenya, donar-me de baixa o activar o desactivar les notificacions que m'arriben al correu electrònic?
Fes clic a l'enllaç "Entra", introdueix la teva adreça electrònica i la contrasenya, i prem el botó "Entra". Un cop fet això, fes clic a l'enllaç "El meu compte", on trobaràs totes les opcions que et permetran canviar la teva adreça electrònica, nom d'usuari, contrasenya, donar-te de baixa o activar o desactivar les notificacions. Un cop fet el canvi adequat, assegura't de fer clic al botó "Desa els canvis".
Compartir