Gestió Directa del Servei de l'Aigua
Gestió Directa
El servei es presta des d’una àrea del propi ajuntament o des d’una empresa amb capital 100% públic.
La gestió directa facilita la transparència i la corresponsabilitat i promociona l’accés lliure a la informació, la comunicació oberta i la participació. També permet un major control del servei ja que és el propi ens local (o empresa pública) qui presta el servei, el qual podrà disposar de tota la informació necessària per a fer un bon control.
També afavoreix i facilita l’aplicació de polítiques socials i de protecció a la ciutadania, molt en particular per als casos de pobresa energètica, ja que es precisa d’una coordinació eficaç amb els serveis socials municipals, i amb el propi Ajuntament.
Amb la gestió directa, la tarifa de l’aigua cobreix els costos operatius del servei, les inversions i el finançament, i els beneficis addicionals que es generen es dediquen a millorar el servei (sense retribucions a empreses privades).
Les formes de gestió directa faciliten una major flexibilitat en l’elecció d’inversions i tenen capacitat de fer front a eventualitats difícils de preveure a mitjà i llarg termini.
Per a més informació podeu consultar els següents documents:
Compartir