El procés participatiu "15.000 oportunitats" respon al projecte que es du a terme des del servei de Promoció econòmica Palau Avança: Disseny d’un Pla estratègic i director de la ESS (Economia Social i Solidària) a Palau-solità i Plegamans.
Quinze mil oportunitats és un procés inspirat en les gairebé 15.000 persones que impulsem Palau-solità i Plegamans. És una proposta de camí llançada des de l’Ajuntament per a generar debat i possibilitar la construcció conjunta amb la ciutadania d’una estratègia de poble. Una estratègia per generar eines econòmiques i comunitàries que ens encaminin cap a una major resiliència, participació, i relocalització i utilitat social de l’economia local. Un procés que des de la mirada de l’Economia Social i Solidària busca descobrir i treballar oportunitats compartides de futur a partir de les capacitats, inquietuds i necessitats de la ciutadania de Palau-solità i Plegamans. Entitats, iniciatives socioeconòmiques, ciutadania i Ajuntament sacsegem juntes el present per construir un futur compartit.
I això què vol dir?
Doncs passa per pensar juntes sobre les coses que realment necessitem i com podem resoldre els problemes que tenim. Com podem millorar l’economia de la nostra comunitat perquè s’adapti a les nostres preocupacions personals i col·lectives? Com podem organitzar-nos i per on comencem? Quins projectes podem impulsar? Quins recursos tenim? Quines eines hem de posar en marxa?
Com funciona?
Trobant-nos i pas a pas. En primera instància reconeixent els diversos protagonistes, i identifiquem junts les principals necessitats i oportunitats. En segon lloc, generant un espai participatiu i dinamitzat (Laboratori) per treballar conjuntament les oportunitats identificades i transformant-les en projectes estratègics compartits. I finalment, traduir les projectes en un full de ruta ciutadà, tècnic i polític pels propers anys. Un full de ruta compartit.
El procés té tres fases claus que es duran a terme entre hivern i primavera:
- La primera: On detectem reptes, definim Oportunitats compartides (febrer - març)
- La segona: El taller: Laboratori de projectes estratègics compartits (abril)
- La tercera: El punt de partida i full de ruta. Retorn dels resultats, presentació i arrencada de l’estratègia (maig-juny)
Compartir